Gempar bumbung rumah 'meletup'


Petaling Jaya: Penghuni sebuah rumah perlindungan anak yatim gempar apabila bumbung kediaman itu ‘meletup’ sebelum disambar api dipercayai akibat terkena petir.
Dalam kejadian jam 4 petang semalam, bahagian bumbung kediaman di Jalan 20/2A, Taman Paramount, di sini, terbakar 70 peratus.
Kebakaran mengejut itu turut mengakibatkan perkakas elektrik di dalam rumah berkenaan musnah.
Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Damansara, Jaswant Singh berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 4.24 petang sebelum sebuah jentera bersama lima anggota dikerahkan ke lokasi kejadian.
“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kami mendapati bumbung rumah anak yatim berkenaan terbakar lebih 50 peratus.
“Kami mengambil masa 15 minit untuk memadam kebakaran dipercayai berpunca akibat panahan petir. Ada kemungkinan kotak fius di rumah anak yatim itu disambar petir ketika hujan lebat petang tadi (semalam),” katanya.
Jaswant berkata, petir yang menyambar kotak fius itu menyebabkan berlaku percikan api dan kebakaran.
“Percikan api itu merebak ke bahagian siling rumah anak yatim itu. Seramai 13 kanak-kanak yang menetap di rumah anak yatim itu berjaya menyelamatkan diri dan tidak mengalami sebarang kecederaan.
“Kanak-kanak terbabit ditempatkan di sebuah rumah berdekatan dengan lokasi kejadian sebagai lokasi perlindungan sementara,” katanya.
Sementara itu, pemilik rumah anak yatim berkenaan ketika ditemui di lokasi kejadian enggan mengulas berhubung insiden itu. -hmetro

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story