Green Day Sokong Pergerakan Protes ‘Anti-Trump’

Green Day Sokong Pergerakan Protes 'Anti-Trump'

KUMPULAN rock alternatif Green Day menyatakan sokongan penuh mereka terhadap kempen protes/bangkang pemilihan Donald Trump sebagai presiden Amerika Syarikat yang baharu.

Vokalisnya, Billie Joe Armstrong secara terang-terangan menyatakan, “Saya tak rasakan semua rakyat Amerika Syarikat bersedia menerima Donald Trump sebagai presiden.”
“Kempen anti-Trump pasti akan lebih mendapat perhatian lebih ramai penduduk selepas ini yang sememangnya menerima sokongan penuh saya,” katanya dipetik BBC.
Billie merupakan di antara golongan selebriti yang lantang mengkritik polisi kempen Trump, turut yakin negara Uncle Sam akan menjadi lebih ‘teruk’ sekiranya diterajui oleh taikun hartanah itu.

Green Day Sokong Pergerakan Protes 'Anti-Trump'
GREEN DAY DIANGGOTAI (DARI KIRI), TRE COOL, BILLIE JOE DAN MIKE DIRNT.

Green Day yang turut dianggotai Mike Dirnt dan Tre Cool sebelum ini pernah mengeluarkan lagu berjudul American Idiot pada tahun 2004, bertujuan mengutuk serangan Amerika ke atas Iraq yang dilancarkan bekas presiden, George W. Bush.
Protes ke atas kemenangan Trump melanda kota New York, Minneapolis, Phildelphia, Baltimoe dan San Francisco sejurus nama Trump diumumkan sebagai Presiden Amerika Syarikat yang ke-45, Rabu lalu. – MYNEWSHUB.CC




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story