Terima kasih abang bomba


Kuching: Seekor kucing yang sudah dua hari terperangkap atas pokok kelapa di Kampung Tabuan Dayak, di sini, berjaya diselamatkan pasukan bomba, hari ini.
Difahamkan, seorang penduduk menyedari kewujudan kucing itu apabila terdengar bunyi kucing dan apabila memeriksa mendapati ia berada di celah pelepah pokok kelapa.
Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak, Nor Hisham Mohamad berkata, lelaki itu kemudian menghantar emel melalui laman sesawang Bomba Sarawak memaklumkan mengenai kejadian itu.
Nor Hisham yang membaca emel itu kemudian memaklumkan kepada Pasukan Gerakan Operasi (PGO) Sarawak untuk tindakan lanjut.
"Sepasukan enam anggota bersama seorang pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat Tabuan Jaya pergi ke lokasi kejadian pada jam 10.05 pagi.
"Sebaik tiba mendapati ada seekor kucing berada atas pelepah pokok kelapa. Bomba menggunakan tangga dan berjaya menyelamatkan kucing itu pada jam 10.50 pagi," katanya.
Katanya, kucing itu kemudian diserahkan kepada penduduk kampung untuk diberi makan. -hmetro

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story