Diskaun Kompaun Trafik DBKL Dilanjut Hingga 8 Mac

Diskaun Kompaun Trafik DBKL Dilanjut Hingga 8 Mac

KUALA LUMPUR – Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan melanjutkan pemberian diskaun pembayaran kompaun trafik yang diberikan kepada pesalah trafik bersempena sambutan  Hari Wilayah Persekutuan 2013.
Pengurusan Perancangan Korporat DBKL, Dr. Ismail Stapa berkata, diskaun melibatkan pembayaran RM30 (flat rate) untuk semua jenis kompaun kesalahan trafik itu akan dilanjutkan sehingga 8 Mac ini.
“Diskaun pembayaran kompaun trafik ini telah diberi bermula dari 1 hingga 28 Februari lalu.
“Memandangkan sambutan yang amat menggalakkan daripada warga kota, Datuk Bandar Kuala Lumpur bersetuju untuk melanjutkan tempoh pembayaran diskaun ini mulai 1 hingga 8 Mac 2013,” katanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Sehubungan itu, Ismail berkata, warga kota digalakkan mengambil kesempatan itu untuk menjelaskan kompaun kesalahan trafik dalam tempoh yang dinyatakan bagi mendapatkan diskaun berkenaan.
Tambah beliau, sejak bayaran diskaun itu mula ditawarkan pada 1 Februari 2013, sebanyak 30,433 transaksi (kompaun) dengan nilai RM912,990 telah dijelaskan oleh pengguna.


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story