Aizat Akui Iri Hati Kejayaan Yuna

Aizat

AMPANG – Penyanyi dan komposer Aizat Amdan berasa iri hati dengan rakan seperjuangannya iaitu Yuna yang berpeluang merakamkan album di Amerika Syarikat (AS).
Aizat, 24, berkata, peluang yang diperoleh Yuna atau nama sebenarnya Yunalis Zarai untuk bernaung di bawah sebuah label muzik terkemuka di AS iaitu The Verve/Universal Music serta bekerjasama dengan komposer terkenal seperti David Foster dan gitaris kumpulan Incubus, Mike Einziger adalah impian semua pemuzik sepertinya.
“Siapa yang tidak mahu bekerjasama dengan Mike yang memang terkenal dengan kehebatannya bermain gitar dan mencipta lagu? Beliau adalah salah seorang pemuzik kegemaran saya.
“Jujur saya iri hati dengan peluang yang Yuna miliki selain perjalanan kariernya di Amerika Syarikat semakin lancar.
“Bagaimanapun kejayaan Yuna itu saya ambil sebagai satu semangat untuk terus mengejar cita-cita di peringkat lebih tinggi,” jelasnya kepada mStar Online.
Aizat ditemui ketika majlis kenduri kesyukuran kemenangan lagu nyanyian Yuna iaitu Terukir Di Bintang yang diadakan di kediamannya di Taman TAR di sini pada malam Ahad lalu
Tambah Aizat, Yuna juga bertuah kerana peralatan studio dan teknologi yang digunakan jauh lebih baik daripada produksi tempatan.
Aizat & Yuna
Dalam pada itu, Aizat berkata, dia ada merancang untuk merakamkan sebuah lagu bersama Yuna namun kesuntukan masa telah membantutkan hasrat itu.
Katanya, keinginan itu telah lama dipendamkan dan dia yakin akan menghasilkan sebuah lagu yang dapat diterima ramai.
“Saya sudah lama mengenali Yuna dan hasrat untuk merakamkan sebuah lagu bersamanya telah lama dirancang dan Yuna sendiri tidak mempunyai masalah.
“Namun kesibukannya dan sentiasa berada di Amerika telah menyebabkan projek itu tergendala,” jelasnya.
Sementara itu, Aizat berkata dia kini sedang dalam proses merakamkan album ketiganya dan dijangka akan berada di pasaran pada pertengahan tahun ini.
Untuk album itu nanti, ia akan memuatkan 12 buah lagi dan enam daripadanya adalah lagu berbahasa Inggeris.
“Kelainan album baru itu nanti ia akan memuatkan enam buah lagu berbahasa Inggeris dan idea itu telah lama saya fikirkan dan mahu berkongsi dengan semua peminat.
“Proses album ini juga saya lakukan sendiri daripada proses penulisan, penciptaan lagu dan rakaman dengan bantuan pasukan penerbit. Saya teruja dengan pembikinan album ini,” jelasnya.
Tambah Aizat, kesibukannya tidak terhenti disitu apabila dia juga sedang dalam proses menyiapkan album artis Amir Jahari dan kumpulan Gorilla yang bernaung di bawah syarikat rakamannya iaitu Kasi Gegar Entertainment Sdn Bhd (KGE).
Dalam perkembangan sama, Aizat berkata, pembikinan album terbaharunya itu diilhamkan daripada kursus jangka pendek yang disertainya di Garnish School of Music, London, empat bulan lalu.
“Sepanjang tiga bulan kursus berkenaan banyak perkara yang saya pelajari dan semasa di London juga saya mendapat pelbagai ilham yang kini saya curahkan untuk album terbaharu itu,” katanya. – mStar Online


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story