Wanita Habiskan RM100 Ribu Untuk ‘Smurfs’!

Wanita

Kerana minatnya yang mendalam dan merasakan patung The Smurfs mampu memberikan kebahagian dalam hidupnya, Karen Bell, 37, sanggup menghabiskan duit sebanyak RM100,000 sepanjang 30 tahun untuk membeli koleksi patung biru itu.
Wanita yang berasal dari Ayrshire, Scotland mempunyai minat mengumpul The Smurfs sejak berusia enam tahun lagi.
Setiap kali ada koleksi terbaru patung biru itu, dia pastinya akan membeli walaupun menggunakan wang simpanannya.
Bukan itu sahaja, Karen sanggup menyimpan wang dengan banyak asalkan dia dapat membeli patung-patung kesukaannya itu.
“Saya hanya budak kecil yang mula mengumpul Smurfs dengan rakan baik saya. Tetapi, dia berhenti dari mengumpul patung-patung biru itu selepas umur semakin meningkat.
“Tetapi tidak bagi saya. Dan sekarang, selama 30 tahun, saya masih mengumpul dan mempunyai satu bilik khas untuk ‘mereka’ dalam rumah saya,” kata Karen.
Minat dan ketaksuban Karen itu tidak dapar disangkalkan oleh sesiapa sahaja.
Suaminya, Brian, 36, juga sudah tiada daya untuk menghalang minat isteri tercintanya itu.
Sebelum mereka berkahwin pada 17 tahun lalu, Brian langsung tidak perasan dengan minat dan perasaan obsesi Karen terhadap Smurfs.
Hanya selepas mereka berpindah ke rumah sendiri barulah Brian perasaan minat terlampau yang ada dalam diri Karen.
“Sewaktu kami bercinta di universiti pada 17 tahun yang lalu, saya tidak tahu betapa dia menyayangi Smurfs. Sampailah ketika saya pulang ke rumah, satu beg dia penuh dengan patung biru.
“Pada mulanya, saya fikirkan dia hanya membazir sahaja. Tetapi, melihatkan dia gembira, saya gembira dan tidak menjadi masalah buat diri saya,” kata Brian.
Kini, Karen sudah pun mempunyai koleksi hampir 5,000 jenis barangan The Smurfs.
Antaranya seperti patung, buku, barangan tanda, kad-kad, alat tulisa dan bermacam lagi.
Wanita1
Wanita2
q
w

Smurf Collector
Oleh: NAIMAH SHAARI
Sumber: Dailymail.co.uk


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story