7 Makanan Untuk Membuat Anda Tidur Lebih Nyenyak



Seperti sukar untuk tidur atau sering bangun pada waktu malam? Memperbaiki masalah dengan memakan makananan yang boleh membuat tidur lebih nyenyak. Apakah ia? Cuba baca, seperti yang dipetik dari Care2 (14/12) di bawah.

Teh Chamomile
Selama bertahun-tahun, bunga chamomile telah dikenali sebagai herba yang boleh melegakan keresahan dan menenangkan badan. Jadi cuba untuk menikmati teh chamomile sebelum tidur supaya anda dapat tidur malam lebih nyenyak.

Almond
Kandungan magnesium dalam badam mempunyai ciri-ciri melegakan otot tegang. Di samping itu, badam juga kaya dengan protein menjaga tahap gula dalam darah untuk kekal stabil dan membantu anda tidur dengan lebih nyenyak.

Oat
Oatmeal bukan hanya sesuai sebagai menu sarapan pagi, tetapi juga makan malam. Kerana serat dan mineral di dalamnya boleh membuat badan dan menenangkan. Anda akan tidur nyenyak selepas menikmati oat pada majlis makan malam.

Keju
Makan keju boleh membuat penghadaman yang lebih santai. Selain itu, dalam keju yang terkandung tryptophan, sejenis asid amino yang memainkan peranan dalam meningkatkan kualiti tidur.

Anggur
Anggur adalah buah-buahan sahaja yang mengandungi melatonin, hormon yang alamat masalah kesukaran tidur. Maka makanlah anggur selepas makan malam supaya anda boleh tidur lebih nyenyak.

Pisang
Sebab mengapa pisang juga boleh membuat tidur baik adalah kandungan kalium, magnesium, dan triptofan telah dimasukkan ke dalam satu untuk membuat badan lebih santai.

Roti bakar
Panas, pengisian, dan selesa, ia adalah roti bakar. Bukan itu sahaja, makan roti bakar juga mencetuskan pengeluaran insulin yang merembeskan serotonin dan triptofan untuk membuat tidur lebih nyenyak.

Itulah pelbagai makanan untuk membuat tidur lebih nyenyak. Jadi jangan tergesa-gesa untuk mengambil ubat-ubatan jika masalah insomnia tidur anda masih boleh diatasi dengan makanan.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story