Indonesia Negara Kristian 2035…Malaysia Bila?



Bahan ini ditujukan khusus kepada PAS, Abdul Hadi dan Nik Aziz serta para penyokong tegar mereka yang akan telan apa sahaja sampah-sarap yang dimasukan ke dalam mulut dan pemikiran mereka.
Demi mahu berkuasa, PAS berkompromi sehingga ke tahap mengadaikan nama Allah SWT. Kesannya tidak akan dirasai hari ini atau esok, tetapi ia akan datang secara perlahan-lahan, umpama api yang membakar dalam sekam.
Ramai yang kata ala..kat Sabah Sarawak pakai nama Allah takda hal pun…oklah..itu dah jadi budaya di sana dan telah diterima selama ini…tapi mengapa hendak bawa sesuatu yang tidak diperlukan dan akan menjejaskan hubungan antara kaum dan agama ke semenanjung?
Kita tidak ada masalah dengan rakan-rakan Kristian kita, tetapi kita mula ada masalah bila wujudnya benda-benda yang menganggu-gugat status quo antara kita semua selama ini.
Pope di Vatican City pun rasanya tak pernah mintak nak guna nama Allah. Di sini pulak ramai yang over-over.
Baiklah….video di bawah bukan dihasilkan Mynewshub tetapi adalah video untuk projek Maryam yang bertujuan membantu mengekang jumlah murtad yang semakin ramai di Indonesia.
Ia dihasilkan oleh Mercy Mission World, P.O. BOX 18776, London, E6 3AE, United Kingdom (www.savemaryam.com).
Antara sebab mengapa Indonesia dikhuatiri akan menjadi negara Kristian…lihat antara minit 1.30 hingga minit 1.39.
Apa yang PAS benarkan DAP buat dan mahukan adalah antara puncanya mengapa Islam dalam keadaan bahaya di negara jiran kita itu.
Tahukah anda, Indonesia merupakan negara Islam terbesar di dunia apabila perangkaan menunjukkan hampir 200 juta penduduk negara itu beragama Islam.
Namun, apa yang menyedihkan, dianggarkan lebih dari 2 juta penduduk Indonesia meninggalkan agama Islam setiap tahun.
Secara purata, seorang rakyat Indonesia, terutama dari golongan remaja, akan bertukar agama dalam setiap 15 saat.
Jika kadar itu terus meningkat, pada tahun 2035 Indonesia diramal akan menjadi sebuah negara dengan Islam sebagai agama minoriti.
Ramai yang memilih untuk keluar Islam kerana merasakan Islam telah meninggalkan mereka jauh dalam kehidupan sebagai seorang penduduk Indonesia yang kontemperori (liberal).
Selain itu, golongan sebegini juga melihat agama Kristian merupakan agama yang memenuhi citarasa diri mereka.
Isu ini semakin meruncing kerana Kristian memberi pelbagai kemudahan serta pilihan hidup yang bebas kepada mereka.
Penggunaan kalimah Allah dan perkataan-perkataan yang mirip dalam ajaran Islam seperti Iman mengelirukan fahaman sesetengah masyarakat Islam di Indonesia sehingga membawa mereka terkeluar dari ajaran Islam.
Segelintir generasi muda di Indonesia belum lagi mengenali keindahan serta intipati Islam sebenar yang menguatkan serta menyatukan umat Islam seluruh dunia.
Atas kebimbangan terhadap gejala murtad di negara itu, Mercy Mission Indonesia melancarkan kempen ‘Save Maryam’.
Jika dirujuk kepada laman web Mercy Mission, mereka merupakan sebuah badan amal yang telah banyak bergiat aktif dalam membantu pelbagai golongan dengan pelbagai cara.
Kempen ‘Save Maryam’ sebenarnya mewakili suara setiap Muslim generasi muda di Indonesia yang sedang bergelut dengan tekanan hidup kontemperori.
Kempen itu antaranya menjelaskan permasalah masyarakat Islam di Indonesia ialah Islam dipegang oleh mereka hanyalah pada nama dan mereka mendapati Kristian adalah jalan terbaik bagi kehidupan moden mereka.
Satu-satunya saluran mereka mendapat maklumat mengenai Islam adalah melalui khutbah Jumaat, namun proses itu terganggu apabila pihak mubaliqh Kristian juga mengubah hari ibadat mereka daripada Ahad (seperti kelaziman dalam agama itu) kepada hari Jumaat.
Melalui kempen Save Maryam, antara usaha yang dilihat sesuai untuk membantu golongan muslim muda di Indonesia adalah dengan menubuhkan sebuah stesen televisyen Islam yang memenuhi kehendak generasi muda, yang akan menyampaikan maklumat serta ilmu berkenaan Islam kepada semua penonton sasaran.
Selain itu, badan amal merancang untuk menubuhkan Talian Bantuan Komuniti yang akan membantu semua Muslim yang memerlukan bantuan terutama generasi muda.
Badan amal itu juga turut merangka penubuhan mikro-kredit berteraskan Islam yang pertama di Indonesia bagi membantu golongan sasaran yang mengalami krisis makanan.
Dalam usaha mereka merangka strategi sebegini, ada juga khabar angin menerusi laman sosial yang mengatakan kempen itu merupakan satu propaganda.
Namun, apabila penulis meniliti laman web penganjur kempen, jelas menunjukkan yang badan amal Mission Mercy telah melakukan pelbagai program serta kempen amal sebelum ini.
Jika anda ingin mendapatkan info yang lebih lanjut serta ingin menjayakan kempen itu, sila layari http://savemaryam.com/ dan http://www.mercymissionworld.org/ atau Twitter https://twitter.com/savemaryam dan Facebook http://www.facebook.com/whoismaryam
Layari dan share klip video penerangan di bawah yang menceritakan mengenai masalah murtad di kalangan remaja Indonesia.
KITA BOLEH MEMBANTU….INI BUKAN SOAL NEGARA MANA…INI SOAL AKIDAH KITA DAN SAUDARA SEAGAMA KITA.
**Press Release Save Maryam di sini

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story