Juruterbang Menyamar Ala Leonardo Dicaprio ‘Kantoi’

Juruterbang Menyamar Ala Leonardo Dicaprio 'Kantoi'

KUALA LUMPUR – Seorang kaki tipu yang memanggil dirinya, Kapten Darwin dan menyamar sebagai juruterbang akhirnya ditangkap oleh pihak polis.
Cuba meniru watak Leonardo Dicaprio dalam filem Catch Me If You Can, Kapten Darwin mensasarkan golongan lelaki berbanding wanita.
Lelaki yang berumur 46 tahun menyamar sebagai juruterbang dari Sistem Penerbangan Malaysi (MAS), Singapore Airlines dan Brunei Airlines telah menipu lebih daripada lapan mangsa sejak September tahun lalu.
Suspek yang pandai bercakap itu berjaya menyakinkan mangsa untuk membeli telefon pintar daripadanya.
Dia juga akan memujuk mereka mangsa ke bilik hotel di ibu kota sebelum memberikan pil pelangsing untuk memperdayakan mangsa.
Suspek kemudiannya melarikan diri dengan wang tunai dan barang-barang berharga lain.
Sementara itu, Ketua Siasatan Jenayah Polis Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata pihak polis akhirnya berjaya memberkas suspek di sebuah hotel, 2 Januari lalu selepas mengintip pergerakannya selama beberapa bulan.
Mangsa mendakwa mereka dipukau menggunakan ilmu hitam oleh suspek.
“Antara yang menjadi mangsa ialah seorang pemandu teksi dan juruteknik,” katanya pada sidang akhbar pada Rabu.
Ku turut mengesahkan bahawa suspek kini direman bagi membantu siasatan hingga Jumaat ini
“Suspek turut merompak barang-barang berharga dan wang tunai keseluruhannya bernilai RM30,000. Kami percaya dia mungkin telah menipu lebih daripada lapan individu dan kami menggesa mereka yang telah mangsa supaya tampil ke hadapan,” latanya.
Bagaimanapun, Ku menjelaskan tidak berlaku serangan seksual terhadap mereka yang ‘berurusan’ dengan Kapten Darwin. – mStar Online

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story