Video: Bandar Jepun ‘Diserang’ Lubang Gergasi

Video: Bandar Tokyo 'Diserang' Lubang Gergasi

TOKYO – Sebuah lubang gergasi muncul secara tiba-tiba di Fukuoka, kira-kira 1,085 kilometer dari ibu kota Jepun semalam, ‘menelan’ lima lorong jalan raya berhampiran sebuah stesen kereta api.

Lubang berukuran kira-kira 20 meter panjang dan 15 meter lebar itu berlaku di persimpangan lampu isyarat di selatan bandar raya berkenaan, lebih kurang jam 5 pagi (waktu tempatan) pada Isnin.
Menurut Telegraph.co.uk, kejadian itu berlaku semasa hari masih gelap dan lubang itu terus membesar dengan kedalaman kira-kira setinggi bangunan dua tingkat dan dipenuhi air dari paip yang pecah.
n-fukuoka-b-20161109
2531
A massive shinkhole is created in the middle of the business district in Fukuoka, southern Japan Tuesday, Nov. 8, 2016. Parts of a main street have collapsed in the city, creating a huge sinkhole and cutting off power, water and gas supplies to parts of the city. Authorities said no injuries were reported from Tuesday's pre-sunrise collapse in downtown Fukuoka. (Kyodo News via AP)

Pihak berkuasa mengesahkan, tiada kecederaan yang dilaporkan dari kejadian itu. Punca kejadian masih dalam siasatan dan pihak berkuasa tidak menolak kemungkinan kejadian itu berhubung kait dengan projek pembinaan kereta api bawah tanah.
Selain itu, pakar berpendapat mungkin kebocoran yang berlaku pada paip telah menyebabkan strutktur tanah menjadi lemah menyebabkan runtuhan itu berlaku.
Difahamkan, lubang itu terus membesar dengan kedalaman kira-kira setinggi bangunan dua tingkat. – MYNEWSHUB.CC

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story