Trump ‘Kantoi’ Intai Kertas Undi Isteri

Trump 'Kantoi' Intai Kertas Undi Isteri

LOS ANGELES – Undi sepatutnya adalah rahsia, walaupun ‘orang rumah’ anda sendiri yang menjadi calon parti tersebut.

Calon parti Republikan, Donald Trump ‘kantoi’ mengintai kertas undi milik isterinya, Melania Trump, semasa pasangan itu mengundi bersebelahan antara satu sama lain di pusat pengundian di sekolah P.S.59 di Manhattan, New York, pagi Selasa.
Perbuatan tersebut tidak terlepas daripada dirakam jurugambar dan gambar tersebut serta-merta menjadi viral di media sosial.
Antara reaksi melucukan datang daripada pelawak dan pelakon wanita, Chelsea Handler yang memuat naik gambar berkenaan di Twitter beserta kapsyen, “Bila anda risau isteri anda meniru Michelle lagi.”
Dia turut berseloroh tentang insiden di mana Melania telah kantoi didapati memplagiat ucapan Michelle Obama semasa malam konvensyen tahunan parti Republikan, pada Julai lalu.
Sebenarnya, apa yang dilakukan Trump itu adalah salah di sisi undang-undang tempatan pilihan raya New York.
Dalam satu segmen, peraturan pilihan raya tersebut menggariskan bahawa pengundi perlulah jaga privasi mereka semasa proses mengundi dan tandaan undi wajib dirahsiakan daripada pengetahuan sesiapa sahaja.
Peraturan it mengecualikan kes khas di mana pengundi tertentu yang ditemani kanak-kanak bawah usia 16 tahun semasa mengundi.
Dalam hal ini, Trump telah mencabuli privasi isterinya sendiri, yang juga merupakan satu kesalahan di bawah undang-undang negeri New York. – MYNEWSHUB.CC




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story