Di Internet, Wanita Lebih Suka Tayang Tubuh Badan Dari Lelaki


Ilustrasi pengguna internet


Di dunia maya ini atau internet, semua perkara dapat dicari dan dapat dilakukan, termasuk menayang bahagian pribadi. Menurut penelitian, wanita lebih cenderung kepada sering 'tayang' jika dibandingkan dengan Lelaki.

Penelitian ini dilaporkan dari Linden Labs dengan menyatakan bahawa banyak wanita yang suka menunjuk bahagian tubuhnya tanpa terlindung pakaian jika dibandingkan dengan lelaki. Seperti yang dinyatakan dari ABC News Radio Online (26/12), para peneliti melakukan penelitian ini dengan cara melihat gambar yang digunakan oleh sekitar 400 pengguna internet.

Dari jumlah tersebut, sekitar 71% lelaki masih menutupi bahagian tubuh badan peribadinya dengan pakaian, sedangkan lebih dari 50% wanita yang melakukan aktiviti online seperti game, chatting atau sejenis dengannya, sering terdapat foto mereka yang menampilkan bahagian tubuh peribadi mereka.

Peneliti juga menyatakan para wanita tersebut lebih nyaman dan aman melakukan aksinya tersebut di internet daripada di dunia nyata. Mereka tidak akan merasa terganggu oleh ulahan jahil kaum lelaki yang melihat tubuh mereka tersebut.

Menurut komen di beberapa forum luar, banyak wanita yang suka melakukan aktiviti tersebut kerana sensasi itu tidak akan didapati di dunia nyata. Beberapa pakar mengemukakan baahwa hal itu sudah masuk dalam kategori eksibisionis.

Sayangnya, para peneliti tidak menjelaskan secara terperinci tentang usia orang yang mereka teliti, daerah mana dan seberapa lama mereka melakukan penelitian.sumber

0 comments:

Post a Comment

Loading...

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story